De vijand van mijn vader (e-Book)

Prijs € 7,99

Almudena Grandes

EPUB met digitaal watermerk | Juni 2013 |

'Almudena Grandes is een eersteklas auteur binnen de Spaanse literatuur.' - Sunday Telegraph 'Een buitengewoon ontroerend verhaal dat de lezer door de dramatiek van het vertelde als verlamd achterlaat.'- El Cultural 'Almudena Grandes heeft opnieuw grootse menselijke karakters en kleine, maar daarom niet minder belangrijke, innige scènes gecreëerd die zich vasthechten in de herinnering van de lezer.' - El País 'Almudena Grandes’ beste roman. (…) Een hommage aan de literatuur.' - ABC Cultural 'Een jongensboek voor grote mensen: Het boek bezorgt je hoe dan ook een indringend en onvergetelijk beeld van de al te menselijke dilemma's in deze traumatische episode in de recente Spaanse geschiedenis.' - Trouw 'Een bijzondere roman (…) prachtige vertelstijl.' **** - Metro 'Grandes heeft een romantische pen, ze weet goed hoe de (politieke) gebeurtenissen op te voeren tot hun dramatische hoogtepunt.' - Elsevier

Almudena Grandes
Signatuur
9789044968668
Juni 2013
3841465 bytes
400

'Almudena Grandes is een eersteklas auteur binnen de Spaanse literatuur.' - Sunday Telegraph
'Een buitengewoon ontroerend verhaal dat de lezer door de dramatiek van het vertelde als verlamd achterlaat.'- El Cultural
'Almudena Grandes heeft opnieuw grootse menselijke karakters en kleine, maar daarom niet minder belangrijke, innige scènes gecreëerd die zich vasthechten in de herinnering van de lezer.' - El País
'Almudena Grandes’ beste roman. (…) Een hommage aan de literatuur.' - ABC Cultural
'Een jongensboek voor grote mensen: Het boek bezorgt je hoe dan ook een indringend en onvergetelijk beeld van de al te menselijke dilemma's in deze traumatische episode in de recente Spaanse geschiedenis.' - Trouw
'Een bijzondere roman (…) prachtige vertelstijl.' **** - Metro
'Grandes heeft een romantische pen, ze weet goed hoe de (politieke) gebeurtenissen op te voeren tot hun dramatische hoogtepunt.' - Elsevier

11-jul-2013

Minie Testerink

Aangrijpend verhaal

De negenjarige Nino woont met zijn ouders en zusjes in Fuensanta, een klein dorp in het zuiden van Spanje. Omdat de vader van Nino agent is van de Guardia Civil wonen ze in de kazerne want daar zijn appartementen voor de agenten. De muren zijn heel dun van deze appartementen dus Nino hoort vaak de kreten uit de gevangenis maar ondanks dit alles is de kazerne een veilig onderkomen. Er is een oorlog gaande maar dat hebben de bewoners helemaal niet in de gaten en in de bergen zijn er guerrillastrijders. De Guardia Civil houden de inwoners goed in de gaten en hebben zich aan de regels te houden maar er zijn nog altijd mannen die de bergen in vluchten. Nino speelt met de andere kinderen uit het dorp en komt op een gegeven moment Pepe tegen die buiten het dorp is komen wonen en ze krijgen een hechte vriendschap. Doordat Nino niet zo snel groeit vind zijn vader dat hij typelessen moet gaan volgen en die krijgt hij dan ook in de kazerne maar het schiet niet echt op dat hij het goed leert. Door Pepe krijgt Nino contact met de familie Rubia die op een boerderij wonen en leert hij Elena kennen en ze laat Nino haar boekenverzameling zien en dan gaat er een wereld voor hem open want hij mag de boeken lezen. Doordat de typelessen op de kazerne zijn gestopt krijgt hij nu les van Elena en dan krijgt hij het typen goed onder de knie. Nino komt tot het besef dat de vijanden van zijn vader niet zijn vijanden zijn. Zelf raakt Nino verwikkeld in een avontuur en moet een keuze maken. Een prachtig boek om te lezen met ontroerende en avontuurlijke momenten maar waarin vriendschap ook een grote rol speelt. Er zijn gebeurtenissen die erg aangrijpend zijn.

Almudena Grandes
Signatuur
9789044968668